Monday, November 14, 2011

Fazita Khalid - Warm Up Session

Fazita Khalid
(Hi, saye Fazita Khalid)

Wei, hgpa buat apa? Mesti dok tunggu aku mengarut dalam blog ni kan? Hahahahaha! Just kidding. Perkenalkan Fazita Khalid, seorang awek kecik molek standard bawah dagu aku yang mai dari Bukit Mertajam, Penang. Muka ala2 Korea tapi cakap Penang pekat hahahahaha!

Fazita Khalid
(Saye ni pemalu)

Talent ni aku jumpa secara tak sengaja, pada asalnya aku mintak kawan aku(Aril) carikan talent sebabnya aku gian nak shoot talent ala2 Widjita(my idol). Pada hari yang sepatutnya outing aku pulak pi ada shoot akad nikah so untuk tekel dia balik aku suruh kawan aku ajak dia makan malam sekali. Hat nak bestnya, malam tu sebelum mai kawan aku cakap minah ni kenal aku. Aku agak pelik la jugak, tambah bestnya dia cakap ada org dok mengata pasal aku(benda besa aku dok kena)

Fazita Khalid
(Ada masanya saya emo)

Bila aku jumpa dia kat kedai makan aku masih lagi konfius sapa minah ni, dalam list facebook aku pun tadak. Tapi bila dia kenalkan diri dia sebagai Fazita Khalid aku terus ring the bell. Kalau hgpa nak tau, aku pernah approach talent ni lebih kurang setahun lepas, Disebabkan ego aku yang besar dari kepala aku, aku hanya approach dia dua kali ja. Disebabkan respon yang pasive, aku terus tak ajak. Kite(fotoman) kene faham bila orang mau pose untuk kita ataupun takmau. Bila jumpa & talk in person baru aku faham, rupa-rupanya dia takmau pose untuk aku sebabnya ada orang(fotoman yg aku tak kenal n dia tak kenal aku) dok cakap kat dia yang aku ni gatal, suka amik kesempatan dan sebagainya. Kalau dia tambah sikit lagi aku akan gelak guling-guling kat Kedai Makan Bamboo haritu(LMFAO)

Fazita Khalid
(Saye nak jadi princess bole?)

Ape lagi aku terus ajak dia shoot secepat mungkin. Dan pada malam tu terkeluar dari mulut dia sendiri bahawa aku tak seperti yang orang lain dok cerita, Alhamdulillah. Ok guys, less about me and more on Fazita Khalid hik hik hik

Fazita Khalid
(Saye suke bergambar)

Hgpa tau tak yg budak kecik ni kecik ja? hehehehehe, she is. tapi walaupun dia keci, bakat dia besar. aku agak terkejut bila tgk dia pose. Dengan expresi muka yang pelbagai pulak tu dan tambah pulak, agak senang untuk aku dan kawan-kawan aku bekerja dengan dia.

Fazita Khalid
(Gediks is my middle name)

Kekuatan Fazita adalah muka dia yang unik ala2 anak patung dan juga expresi comel dia. tapi somehow aku lebih suka kalad dia buat muka kosong. mungkin itu taste aku. Ada masanya dia akan buat muka galak dan gediks dia. Selain tu, kelebihan dia adalah pose yang pelbagai. Sememangnya untuk fashion shoot korang kene cepat dengan budak ni.

Fazita Khalid
(Comel tak saye?)

So, of coz la aku akan ada second session dengan budak ni dan kali ni yang bertema. Insyaallah akan shoot Behind The Scene. Pepehal jumpa hgpa di entry akan datang, Enjoy ya :D

Fazita Khalid
(Jom shoot!)

2 comments:

  1. oitttt... bikut mentajam pa dia.. hg nk wat bila lg.. jemput2 la aku hehehe.. tiap kali balik png aku mesti lupa kt hg hehehe.. apa pon tebaik dari ladang...

    ReplyDelete
  2. Muka model ni manja. Macam mix. Lawaaaa!

    ReplyDelete