Monday, October 10, 2016

Intan Marlyna - tips untuk model media sosial

Assalammualaikum dan salam sejahtera, korang sihat ka? Aku ni dok stress sebab komputer dekat rumah kena ransomware, naharey betoi. Tekanan aku dibuatnya. Biasanya kalau aku stress, aku akan banyk shoot dan kerap upload gambar yang heavily edited. Tennis, Photography dan Photoshop adalah aktiviti yang aku suka buat untuk kurangkan stress. Rasanya korang pun ada jugak kan? Hangpa melancap pa untuk kurangkan stress? hahahahahah!!! Pun satu cara jugak tu hehe...anyway...

_DSC4741
Kenalkan, ini Intan Marlyna. Kalau korang nak tau, Intan ni adalah model pertama aku shoot bersama dengan Cikgu Dollah(sifu aku). Cikgu Dollah kenal dia di Restoran Secret Recipe dan ajak dia shoot. Cikgu Dollah siap bagi tips dekat aku macamana nak tekel model hahahaha!!! Jadinya, secara tak langsung aku terhutang budi dengan dia.

_DSC4978
Korang mesti tertanya-tanya kenapa aku tak shoot dia sebelum ni. Kenapa aku tak ketengahkan dia sebelum ni. Ini jawapannya, masa aku mula-mula shoot Intan, dia berumur 14tahun. Aku memang tak shoot model yang masih bersekolah kerana aku nak depa ni fokus kepada pelajaran. Tapi, terlepas jugak sorang-dua. Mana aku nak tau depa tu masih sekolah, besaq baqhang hahaha. Aku secara peribadi cakap dekat Intan bahawa aku akan shoot dia selepas SPM. Tapi lepas SPM dia pulak sibuk dengan modelling dia dengan orang lain. Kebetulan waktu tu sekitar 2012-2015 aku menyepi bawak diri dan memanglah aku tak shoot dia.

_DSC4802
Elok dia habis Diploma baru aku shoot dia. Lagipun dia sendiri lama tak shoot sebab fokus pada study. Itu yang aku mau, model yang lawa with brain. Serabut jugak weh dengan model BIMBO dan tak cerdik. Model-model ni la yang selalu kena kencing dengan pervert yang ada DSLR. Terus aku terfikir pasal entry baru.

_DSC4798t
Kepada model-model comel-comel yang dok baca entry ni, sila hati-hati na. memang ada photographer yang :
1. guna DSLR untuk dekat dengan perempuan cantik,
2. guna DSLR untuk keluar dengan perempuan cantik,
3. guna DSLR untuk puaskan nafsu sex dia,
4. guna DSLR dan perempuan cantik untuk kepentingan diri dia
5. guna DSLR dan perempuan cantik untuk dia dapat duit bagi diri dia dengan jual korang samada kecantikan korang atau badan korang,
6. tipu model shoot casual tetapi shoot bogel semasa sesi(aku pun shoot sexy bogel bagai, tapi aku cakap sebelum shoot dan dipersetujui model),
7. tipu model shoot tetapi nak ajak doggy,
8. tipu model untuk shoot di studio tetapi nak doggy dekat studio,
9. tipu model shoot comcard tetapi model kena bayar,
10. tipu model shoot dengan berkata shoot bogel tu adalah shoot profile dan paling aku menyampah sekali
11. cakap dekat model yang dia akan bagi model tu terkenal lepas shoot dengan dia.

_DSC4888
Memang ada photographer macam tu dan korang(model) kena hati-hati lah. Senang ja nak kenal photographer-photographer ni. Kena berani bertanya kepada rakan-rakan model apakah review mereka terhadap photographer yang ajak korang shoot. Jangan tanya photographer, sebabnya photographer sesama photographer biasanya akan dengki hahahaha! Tanya kawan model korang samada photographer yang ajak korang shoot tu oke ke tak. Andaikata kawan korang kata takpayah, jangan pi. Takut korang kena doggy. Tapi kalau korang suka doggy, go ahead tadak sapa tahan hahaha!

_DSC4803
Yang pasti macam ni, semuanya akan kembali kepada "tepuk dada tanya sendiri". Apakah focus point korang sebagai model? Adakah sebab nak shoot untuk partime atau nak enjoy atau nak jual badan dengan kangkang. Apa-apa saja pilihan korang, tadak sapa halang melainkan diri sendiri. Pilihan tu ada, korang kena pilih.

Entry kalini memang aku tujukan khas kepada model-model(perempuan) media sosial yang baru nak up supaya berhati-hati. Lagi satu, aku bukannya baik sangat, ORANG KATA aku ni gatal, suka pegang-pegang model, suka raba-raba model, kiss model tak tentu pasal, suka ajak model check in romen-romen. Bole ja kalau nak jauhkan diri dengan aku hahaha :)


No comments:

Post a Comment