Tuesday, April 9, 2013

Alexa Sheryl - Me and my 50mm part 4

kenalkan ini Alexa Sheryl, model berbangsa Bidayuh dari Kuching Sarawak. Buat masa sekarang nidia sambung belajar di salah satu kolej di Kedah. Aku kenal dia dalam facebook ja, dan aku ingat lagi yang dia cakap dia suka creamy background aku hik hik hik
_DSC9505

Rasanya da lebih setahun kami kenal dan dari dulu sampai sekarang Alexa ni maintain ja sweet dan comel. Aku pulak selalu jugak buli dia hahahaha, sekali sekala aku akan call atau sms dia tanya khabar. Yang bestnya, dia tak pernah tak jawab call atau tak reply sms aku. Tu yang best tu 

_DSC9481

Apa yang bestnya tentang Alexa ni adalah dia ni serba boleh dan bila shoot dia sangat profesional. Senang untuk kerjasama dengan dia. Jadi kalau aku shoot dgn dia aku x amik masa yang lama sebabnya kami akan plan awal sebelum shoot.

Alexa

So, kalau korang nak shoot dia better korang plan baik-baik. Dengan rate yang berpatutan dan timing yang cun, surely korang akan enjoy sesi tu nanti. trust me when i said its worth it. 

Will it rain?

Oh ya, kalau korang nak tau, Alexa ni ada blog yang menarik. Asas blog dia adalah mengenai fesyen. cita-cita Alexa adalah untuk wujudkan Look Book yang bole dijadikan rujukan kepada semua peminat fesyen. Pepehal pun korang boleh tengok kat sini http://shockedthecloset.blogspot.com/

Alexa

Untuk blog kali ni aku gunakan 3 jenis lens, salah satu dari lens tu adalah lens kesayangan aku Sony 50mm f1.4 aku xde alasan kenapa aku tak sayang lens ni. Sejak beli sampai sekarang, memang tak pernah mengecewakan aku. 

Alexa

Ini antara sebab kenapa aku suka lens 50mm :-
1. Ringan dan kecik na, senang nak bawa sana sini
2. Tak distort na, so muke tak kembang bila shoot close up atau half body
3. Lens paling murah ada dalam bag aku. infact kalau nak beli 50mm f1.8 tak kira apa brand pun kurang rm350. unless kalau korang nak beli lens Nikon 50mm f1.8G. hat tu mahal sikit
4. Sharp na, detail, warna, kontrast pun cantik. try la
5. Eye view, jadi kena undur maju untuk compose hehehe
6. Shoot bnw gune lens ni best baq hang
_DSC9496

Just nak bagitau, kesemua gambar dalam entrance kali ni aku shoot guna lens 50mm f1.4 aku. Aperture aku adjust ikut keadaan tapi biasanya aku blasah ja f1.4 hahahaha. Jadi kepada korang yang ada lens ni, explore la huhuhu

1 comment:

  1. salam tuan....mohon pencerahan mengenai nissan murano awk? ada masalah gearbox kerr skrg? kos maintenance mahal ? spare part mahal ?

    ReplyDelete