Thursday, February 23, 2012

Nana Farhana - Me & my 50mm part 3

Nana Farhana
(Introducing Nana Farhana)

Seriously aku suke awek ni. Atok Power & Ryme dari Taiping yang kenalkan dia dekat aku. Tinggi, long leg, nice figure, rambut oren dan cheerful giggly character. first time aku jumpa dia aku cakap aku suka dia disebabkan karakter dia. Yang nak best nya, bila aku tanya Atok Power dia cakap biasa ja, korok die biase hahahaha! Anyway, outing aku kali ni bukan aku sorang ja tp dgn Atok Power, Khairulhafifth Radzi, Faiz Salleh, Agiegie & Azim Naqiuddin. Best jugak merapek pagi2 buta kt taman tasik tu.

Nana Farhana
(my personal favourite)

Apa yang aku nak kongsikan disini adalah tentang kemampuan 50mm. Aku tak kata hgpa semua kena ikut macam aku tapi cuma satu benda yang aku nak share dan dengan sengajanya aku bukak full f1.4 org selalu cakap kalau bukak full akan jadi soft but I prove them wrong hihihihihi. 

Nana Farhana
(swirly swirly swirly)

Sapa kata 50mm taboleh shoot full body? boleh je kan? yang penting adalah dapatkan angle yang betul, background yang catchy. Tips dari aku, shoot diwaktu cahaya matahari cantik supaya biasan cahaya pada daun tu bagi efek yang menarik dalam gambar kita

Nana Farhana
(Almost creamy bokeh)

mcm aku cakap tadi la kan,angle+background infiniti. boleh je kalau korang nak try. just to make it clear with you guys, ini bokeh original dan bukan lens blur effect dari Photoshop


Nana Farhana
(saye biaseje)

Yang penting adalah berani mencuba, nak tiru pun xpe, tanak tiru pun xpe. terpulang pada korang. Kenapa aku share sampai part 3? sebabnya ramai yang ada 50mm tp tak menggunakan sepenuhnya. Prime lens ni unik, dia ada dimension yang tak boleh dihasilkan oleh zoom lens. jadi guna lah sepenuhnya. have fun guys, all the best

Sorry, kalini aku tak membebel banyak, next entry aku akan membebel banyak sikit. Aku cuma nak share angle, komposisi dan gambar

Setting aku
Mode : RAW
Aperture - f1.4
ISO - 100
Shooting mode : Aperture Priority
Metering Mode : Center weighted & Spot Metering

Picture enhancement : Photoshop Lightroom 3.5
Final Touches : Photoshop CS3

No comments:

Post a Comment