Sunday, September 11, 2011

Mischa Luvriella - comel

Mischa Luvriella
are you ready?


Salam semua, kali ni aku dengan sengajanya ubah cara photoshoot aku. Kebiasaannya seperti yang korang tahu pasal aku, aku banyak shoot ala2 fashion shoot, aku banyak bermain dengan bokeh dan warna striking. Tapi kali ni aku ubah dengan sengajanya kerana beberapa sebab. 

Pertama sekali tentang pengunaan lens 50mm. Lens ni boleh dikatakan semua orang ada & pada pemikiran korang ianya adalah lens portrait, persoalannya betul kah? jawapannya ya, pada orang yang betul-betul tahu pengunaannya & tidak kepada yang tak tahu. Lens ni kalau guna semaksima, faham tentang aperture besar, faham tentang DOF, peka sekeliling & juga kreatif tentang angle mmg tersangat lah best. Dalam entry sebelum ni aku dah bagitau sedikit sebanyak dan untuk entry kaly ni hanya untuk bagi idea tentang angle yang korang boleh guna atau pun apply dalam photoshoot korang. My point exactly, jgn hanya guna lens 50mm untuk shoot direct portrait angle, get creative with it ya.


Mischa Luvriella - Looking For Love
really? Are you ready?


Keduanya, aku sengaja nak ubah citarasa. Salah satu habbit aku adalah aku suka ushar gambar2 rakan2 yang lain untuk mendapat ilham. untuk photoshoot macam ni aku refer gambar-gambar dari Joned, Afal dan Effie. Dan aku bersembang dengan Afal bahawa ini namanya Lifestyle Photoshoot. Di peringkat awal susah jugak untuk aku nak faham nak dapatkan idea tapi selepas beberapa ketika idea datang mencurah2. aku plan dan aku terus apply dalam photoshoot. Dan aku sendiri discover beberapa perkara yang ada pada aku yang aku tak tahu sebelum ni. Ada masanya aku rasakan aku ni genius hahahahahaha(perasan tak hengat). Untuk beberapa outing akan datang, aku akan apply photoshoot ni lagi hehehe :)

Mischa Luvriella
life


Ketiga, aku nak explore Mischa dan share dengan korang semua. Ramai orang kata Mischa ni model emann alpha. hakikatnya tak, "I dont owned any talent/model & no talent/model owned me" sila ingat ayat aku tu ok? Sebenarnya kami ni best friend dan kami selalu support antara satu sama lain. sekiranya Mischa perlukan profile pic dia akan carik aku, sekiranya aku nak experiment benda baru aku akan carik dia. Begitulah seadanya hehehehe. so, kalau korang nak shoot dia just ajak takpun nak pose untuk aku, just ajak jugak hehehehehe. tapi kalau aku free la. Dalam sesi kali ni aku dengan sengaja akan upload muka2 comel Mischa sebab biasanya dia akan buat muka daring ataupun sexy. Mischa mmg comel pun, tapi still tabole celen sorang talent ni, sampai aku tersebut dalam status aku hari tu hahahahaha!


Mischa Luvriella
Elephant never forget


Keempat, just nak tunjuk xpun habaq kat hangpa semua yang aku ada kemampuan untuk shoot gambar bertona. Pada pendapat peribadi aku, shoot gambar bertona mudah tapi untuk shoot gambar berwarna agak susah, terutama sekali bila nak balancekan skin tone. Kepada mereka yang pernah buat akan faham maksud aku. tapi kali ni aku kurangkan saturation pada gambar aku tu dengan sengaja. Aku gunakan balik tone asal dan kasik kick sikit warna dia. Harap korang suka hasil kerja aku kali ni & all da best ye


Mischa Luvriella
(sekali sekala)


Mischa Luvriella
(fierce)

6 comments:

  1. yup, best. just relax n have fun. ada lagi ni, aku tak upload lagi huhuhu

    ReplyDelete
  2. chantek!!nak shoot bley x abg eman? :)

    ReplyDelete
  3. tak adil.. ambik pic model lain comel2 ja.. pic adik amik time raya hari tu tak best! wekkk!

    ReplyDelete
  4. next model mia k hahahaha...lawak ja hehehe

    ReplyDelete
  5. Hmmm.skin tone aku kantoi sedia hahah...bila nk up color..

    ReplyDelete