Tuesday, July 19, 2011

Eyda Sequins

Eyda Sequins

Ini satu lagi citer eheheheh, aku tak faham kenapa ramai fotoman kt luar tu takut or tak mau shoot talent berbaju putih. takut harsh la, takut overblown n takut macam2 lagi. nak selesai tu senang ja, kalau takut p dok balai polis, depa jaga hangpa hehehehe....

aku dapati itu bukan halangan untuk aku n aku terimanya sebagai cabaran. sebabnya aku pernah lihat fotografer2 lama berjaya capture model berbaju putih dgn cantiknya. paling best aku tgk adalah dari cikgu Dollah(mentor aku). ada satu gambar dia shoot talent(Ann Lya) berbaju putih di pantai time matahari terpacak diatas kepala. kalau aku ada kt situ aku mesti cakap,"gila pa org tua ni". pastu terus aku terus cakap, CHALLENGE ACCEPTED!!!!

Anyway anyhow, untuk shot ni, ini yg aku guna kan :
- body Sony a850
- lens Sony 70-200mm f2.8
- reflector besar (besar lagi dari perot aku-ye, aku gemok)
- assistant yg best(lalat)

untuk shot ni aku guna setting faveret aku
- iso 200
- aperture f4
- aperture priority( aku malas time ni

sebelum shoot aku pastikan talent ada dalam bayang supaya dia lebih menonjol bila shoot nanti.
pastu aku edit secukup rasa kt Lightroom & Photoshop CS3

5 comments: